PPGGEO | (92) 3305-2869 / 3305-2863 (R. 217) / 99128-6351 |

• CAPUTO, M. V.; SOARES, E. A. A.. Eustatic and tectonic change effects in the reversion of the transcontinental Amazon River drainage system.BrazilianJournalofGeology, v. 46, p. 301-328, 2016.
  • CASTRO, R. T.; HORBE, A. M. C.; ALMEIDA, C. M. A crosta laterítica ferro-titanífera da Vila Nova Colina e a lateritização no sul de Roraima. RevistaActaAmazonica, v. 46, p. 47-60, 2016.
  • ECHEVERRIA, I. L. I; SILVA FILHO, E. P.; IZA, R.R.H.F; HORBE, A. M. C. Cartografia geológica e geomorfológica de crostas lateríticas na porção norte do estado de Rondônia. Revista Brasileira de Geomorfologia, v. 17, p. 178-190, 2016.
  • FERNANDES, A. J.; MALDANER, C. H.; NEGRI, F.; ROULEAU, A.; WAHNFRIED, I. Aspectos de um modelo conceitual de fluxo de águas subterrâneas do aquífero basáltico Serra Geral (São Paulo, Brasil) a partir de dados geológicos físicos e estruturais. HydrogeologyJournal, v. 24, p. 1-14, 2016.
  • GONÇALVES JÚNIOR, E. S.; SOARES, E. A. A.; TATUMI, S. H.; YEE, M.; MITTANI, J. C. R. Pleistocene-Holocene sedimentation of Solimões-Amazon fluvial system between the tributaries Negro and Madeira, Central Amazon. Brazilian Journal of Geology, v. 46, p. 167-180, 2016.
  • HORBE, A. M. C.LAGES, A. S. ; MOQUET, J. S. ; SEYLER P ; COCHONNEAU, G. . Geochemistry of organic-rich river waters in Amazonia: Insights on weathering processes of intertropical cratonic terrain. AppliedGeochemistry, v. 65, p. 22-35, 2016.
  • HURTADO, A. C. R.;LIMA, R. H. C. . Caracterização dos grãos de quartzo no Caulim da Formação Alter do Chão, NE do Amazonas. Revista SODEBRAS, v. 11, p. 18, 2016.
  • SÁ, N. P.; ABSY, M. L.; SOARES, E. A. A.. Late Holocene paleoenvironments of the floodplain of the Solimões River, Central Amazonia, based on the palynological record of Lake Cabaliana. Acta BotanicaBrasilica, v. 30, p. 473-485, 2016.
  • SALAZAR, C. A.; BUSTAMANTE, C; ARCHANJO, C.J. Magnetic fabric (AMS, AAR) of the Santa Marta batholith (northern Colombia) and the shear deformation along the Caribbean Plate margin. Journal of South American Earth Sciences, v. 70, p. 55-68. 2016.
  • SIACHOQUE A., SALAZAR C.A., TRINDADE R.I. 2016. Emplacement and deformation of the A-type Madeira granite (Amazonian Craton, Brazil): In Press: Lithos xxx (2016) xxx–xxx.
  • SILVEIRA, R. R.; SOUZA, P. A. Palinologia (esporos de fungos e pteridófitas, grãos de pólens de gimnospermas, cistos de algas e escolecodonte) das formações Solimões e Içá (Neogeno e Pleistoceno, Bacia do Solimões), Amazonas, Brasil. Pesquisas em Geociências (Online), v. 43, p. 17-39, 2016.
  • SOARES, E. A. A.; WAHNFRIED, I.; DINO, R. Estratigrafia de subsuperfície da sequência sedimentar cretácea-neógena das regiões de Manaus e Itacoatiara, Amazônia Central. Geologia USP. Série Científica, v. 6, p. 2-41, 2016.
  • SOARES, E. A. A.; WAHNFRIED, I.; DINO, R.Subsurface stratigraphy of the cretaceous-neogene sedimentary sequence of Manaus and Itacoatiara regions, Central Amazon. Geologia USP. Série Científica, v. 16, p. 23, 2016.
  • IZA, R.R.H.F; HORBE, A. M. C.; SILVA, A. M. Boolean and fuzzy methods for identifying lateritic regoliths in Amazon (Brazil) using gamma-ray spectrometric and topographic data. Geoderma (Amsterdam), v. 269, p. 27-38, 2016.
  • ALBUQUERQUE, M F S; HORBE, A. M. C. Mineralogia, geoquímica e evolução da lateritização em Apuí, sudeste do Amazonas. Brazilian Journal of Geology, v. 45, p. 569-590, 2015.
  • BAKER, P. A. FRITZ, S. C. SILVA, C. G. RIGSBY, C. A. ABSY, M. L. ALMEIDA, R. P. CAPUTO, M. CHIESSI, C. M. CRUZ, F. W. DICK, C. W. FEAKINS, S. J. FIGUEIREDO, J. FREEMAN, K. H. HOORN, C. JARAMILLO, C. KERN, A. K. LATRUBESSE, E. M. LEDRU, M. P. MARZOLI, A. MYRBO, A. NOREN, A. PILLER, W. E. RAMOS, M. I. F. RIBAS, C. C. TRNADADE, R. , et al. ; Trans-Amazon Drilling Project (TADP): origins and evolution of the forests, climate, and hydrology of the South American tropics. Scientific Drilling, v. 20, p. 41-49, 2015.
  • RODRIGUES, V.O.; SOUZA, W.R.; LIMA, R. H. C.; CASTRO, R. T. Caracterização das matérias-primasempregadas na fabricação de produtos do pólocêramico de Iranduba-AM. Cerâmica Industrial (Impresso), v. 20, p. 37-40, 2015.
  • SÁNCHEZ, L.S. H; HORBE, A. M. C.; MOQUET, J-S.; SONDAG, F.; GUYOT, J-L. Spatial-temporal variation of dissolved inorganic material in the Amazon basin. Acta Amazonica (Impresso), v. 45, p. 175-186, 2015.
  • SANTOS, J. O. ; MUNITA, C. S.  SOARES, E. A. A. . Provenance studies in Amazon basin by means of chemical composition obtained by INAA. Journal of Radioanalyticaland Nuclear Chemistry (Print), v. 305, p. 1, 2015.
  • SIAL, A. N.; CAMPOS, M. S.; GAUCHER, C.; FREI, R.; FERREIRA, V. P; NASCIMENTO, R. S. C.; PIMENTEL, M. M.; PEREIRA, N. S.; RODLER, A.. Algoma-type Neoproterozoic BIFs and related marbles in the Seridó Belt (NE Brazil): REE, C, O, Cr and Sr isotope evidence. Journalof South American Earth Sciences, v. 61, p. 33-52, 2015.
  • SILVEIRA, R.; SOUZA, P. A. Palinologia (Grãos de Pólen de Angiospermas) das Formações Solimões e Içá (Bacia do Solimões), nas regiões de Coari e Alto Solimões, Amazonas. Revista Brasileira de Paleontologia, v. 3, p. 455-474, 2015.
  • SOARES, E. A. A.DINO, R. ; SOARES, D. P.; ANTONIOLI, L.; SILVA, M. A. L.. New sedimentological and palynological data from surface Miocene strata in the central Amazonas Basin area. Brazilian Journal of Geology, v. 45, p. 337-357, 2015.
  • TASSINARI, C. C.G; MATEUS, A. M.; VELÁSQUEZ, M. E; MUNHÁ, J. M.U.; LOBATO, L. M.; BELLO, R. M.; CHIQUINI, A. P.; CAMPOS, W. F. Geochronology and thermochronology of gold mineralization in the Turmalina deposit, NE of the QuadriláteroFerrífero Region, Brazil. Ore GeologyReviews, v. 67, p. 368-381, 2015.
  • FIORE, M. ; SOARES, E.A.A. ; MITTANI, J.C.R.YEE, M. ; TATUMI, S.H. . OSL dating of sediments from Negro and Solimões rivers - Amazon, Brazil. Radiation Physics and Chemistry (1993), v. 95, p. 113-115, 2014.
  • HORBE, A. M. C.TRINDADE, I.R.DANTAS, E. L.SANTOS, R. V. ; RODDAZ, M. . Provenance of quaternary and modern alluvial deposits of the Amazonian floodplain (Brazil) inferred from major and trace elements and Pb-Nd-Sr isotopes. Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, v. 411, p. 144-154, 2014.
  • HORBE, Adriana Maria Coimbra. Idades paleomagnéticas de crostas lateríticas da Amazônia. Boletim do Museu Paraense Emílio Goeldi. Série Ciências Naturais (Cessou em 2005. Cont. ISSN 1981-8114 Boletim do Museu Paraense Emílio Goeldi. Ciênci, v. 9, p. 93-104, 2014.
  • MARQUES, S. N. S.A; SOUZA, V. S.; DANTAS, E. L.; VALÉRIO, C. S.; NASCIMENTO, R. S. C. Contributions to the petrography, geochemistry and geochronology (U-Pb and Sm-Nd) of the Paleoproterozoic effusive rocks from Iricoumé Group, Amazonian Craton, Brazi. Brazilian Journal of Geology, v. 44, p. 121-138, 2014.
  • SIMÕES, M. S.; ALMEIDA, M. E.; SOUZA, A. G. H.; SILVA, D. P. B.; ROCHA, P. G. Characterization of the volcanic and hypabissal rocks of the Paleoproterozoic Iricoumé Group in the Pitinga region and Balbina Lake area, Amazonian Craton, Brazil: Petrographic distinguishing features and emplacement conditions. Journal of Volcanology and Geothermal Research, v. 286, p. 138-147, 2014.
  • ABOUCHAMI, W. ; NATHE, K. ; KUMAR, A. ; GALER, S. ; JOCHUM, K. P. ; WILLIAMS, E. ; HORBE, Adriana Maria Coimbra ; ROSA, J.; BALSAM, W. ; ADAMS, D. ; MEZGER, K. ; ANDREAE, M. O. . Geochemical and isotopic characterization of the Bodélé Depression dust source and implications for transatlantic dust transport to the Amazon Basin. Earth andPlanetary Science Letters, v. 380, p. 112-123, 2013.
  • ANDRETTA, E. R.; LADEIRA, L. F. B.; SANTOS, J. M.; LIMA, R. H. C. .Mapeamento das áreas de risco no bairro Gilberto Mestrinho, Zona Leste de Manaus -AM. Estudos Geológicos. Série B, Estudos e Pesquisas (UFPE), v. 23, p. 01-09, 2013.
  • HORBE, A. M. C.MOTTA, M. B. ; ALMEIDA, C. M. ; DANTAS, E. L. ; VIEIRA, L. C. . Provenance of Pliocene and recent sedimentary deposits in western Amazônia, Brazil: Consequences for the paleodrainage of the Solimões-Amazonas River. Sedimentary Geology, v. 296, p. 9-20, 2013.
  • HORBE, A. M. C.QUEIROZ, M. M. A. ; MOURA, C.V. ; TORO, A. G. . Geoquímica das águas do médio e baixo rio Madeira e seus principais tributários - Amazonas - Brasil. Acta Amazonica (Impresso), v. 43, p. 489-504, 2013.
  • HORBE, A.M; MOTTA, M.B;  ALMEIDA, C; DANTAS, E. L; VIEIRA, L.C. Provenance of Pliocene and recent sedimentary deposits in western Amazônia, Brazil: Consequences for the paleodrainage of the Solimões-Amazonas River. SedimentaryGeology, v. 296, p. 9-20. 2013.
  • LAGES, A. S. ; HORBE, A. M. C.; MOQUET, J. S. . Geoquímica de rios de água preta do sudeste do Amazonas: origem, fluxo dos elementos e consumo de CO2. Acta Amazonica (Impresso), v. 43, p. 343-352, 2013.
  • NUNES, K. P. ;TOYOTA, R. G.; OLIVEIRA, P. M. S. ; NEVES, E. G.; SOARES, E. A. A.;MUNITA, C. S. . Preliminary Compositional Evidence of Provenance of Ceramics from Hatahara Archaeological Site, Central Amazonia.JournalofChemistry, v. 2013, p. 1-6, 2013.
  • REIS, N.J.TEIXEIRA, W. ; HAMILTON, M. A. ; BISPO-SANTOS, F.; ALMEIDA, M. E.; D'AGRELLA-FILHO, M. S.. Avanavero mafic magmatism, a late Paleoproterozoic LIP in the Guiana Shield, Amazonian Craton: U-Pb ID-TIMS baddeleyite, geochemical and paleomagnetic evidence. Lithos (Oslo. Print), v. 174, p. 175-195, 2013.
  • SALAZAR C.A., ARCHANJO C.J., RODRIGUES, S.W. HOLLANDA, M.H.B. M.; LIU, D. Age and magnetic fabric of the TrêsCórregos granite batholith: evidence for Ediacaran transtension in the Ribeira Belt (SE Brazil). International Journal of Earth Sciences. v. 102, p. 1563-1581. 2013.

PPGGEO | (92) 3305-2869 / 3305-2863 (R. 217) / 99128-6351 |